Software
Sport
Nejstahovanější
KGrid (23598x)
KControls - sada komponent (18495x)
KHexEditor (5278x)
KIcon (2584x)
CAN Event Manager (454x)

Lezení v Arco 2009

Po nějaké době jsme opět vyrazili do pořádných skal. A protože jsme s bývalým spolužákem a kamarádem Honzou pořád jen velmi mírně pokročilí lezci, vybrali jsme údajně dobře jištěné skály v italském Arco u Lago di Garda.

Volíme konec srpna s domněním poloprázdných dálnic v okolí Brenneru - přece už končí prázdniny. Opak je pravdou a ucpaná je jak dálnice přes Brenner tak i "stará" silnice, kterou volíme původně jen pro přejezd přes Brenner. Všude plno Němců - těm asi končí prázdniny až pozdějc. Kvůli zácpám se cesta prodlouží až na únavných 11 hodin, ale nakonec celkem v pohodě dorazíme do Arca.

Lago di Garda a údolí Sarca - pohled na jih z ColodriHrad Castello

Dáváme výlet na místní dominantu - hrad Castello. V Íčku bereme mapku okolí s několika vyznačenými jištěnými lezeckými terény a jdeme bydlet do kempu. Sice trochu drahé bydlení, ale aspoň přilehlý bazén je zadáčo.

Údolí Sarca - pohled na sever. Dole bazén a kemp, kde jsme spali.Hrad Castello

Druhý den hned vyrážíme do skal - hned naproti kempu jsou cvičné skalky a bouldery Prabi. Jištění opravdu výborné, ale skalky jsou nízké (na hlavní skále Colodri vidíme pár těžkých cest jištěných nýty a asi i skobami-tam ještě radši nelezeme). Zkoušíme i nějaké rajbasy na nakloněných balvanech. Taky tu vede opravdu velmi snadná via ferrata nahoru na Colodri. Dáváme jí odpoledne, kdy už je ve stínu. Jdu to v sandálech a Honza úplně bez ferratového nádobíčka (osobně to ale nedoporučuju hlavně na exponovaném žebříku). Nahoře objevujeme další, už větší cvičné skály Muro dell Asino. Vše je opět výborně jištěné nerezovými borháky a slaňáky.

Cvičné rajbasy v PrabiFerrata Colodri

Ferrata ColodriArboretum v Arco

Třetí den vyrážíme hned brzo ráno ještě jednou po ferratě přes Colodri na Muro dell Asino. Vylezeme pár lehčích cest (čtyřky, pětky, šestky), zkoušíme i jednu sedmičku. Kolem půl dvanácté začne na skály pražit slunce, tak končíme a jdeme hledat další ferratu, která by měla začínat někde u pod kopcem s názvem Baone. Ze skal sejdeme do vesničky Laghel, odkud nakonec vystoupáme až na vrcholek Baone, ferratu nenajdeme, zato se nabídne pěkný pohled Gardu. Po západním svahu, přejeděni výborným vínem z místní vinice, sejdeme až ke stejnojmenným jištěným skalám - Falesia Baone. Skála je hodně nakloněná, lze tu krásně vyzkoušet rajbasy. Jsou tu samé lehké cesty, vhodné (s horním jištěním) i pro úplné začátečníky. Už nelezeme, odpoledne je skála pekelně rozpálená.

Lezení v Muro del Asino, tuhle cestu jsem nazval "třecí píča"Lezení na Falesia Baone

Čtvrtý den opouštíme kemp a jedeme kolem místního pěkného arboreta až na parkoviště pod hradem Castello - plácek mezi olivovníky. Odtud dojdeme k Falesia Baone a přelezeme skoro všechny cesty. Kolem jedenácté začíná skála už pálit a moje lezečky zdá se přestávají na rajbasu držet:-) Tak končíme a jedeme se vykoupat na Gardu. Kvečeru se vracíme a parkujeme až ve vesničce Laghel. Bereme lezecké nádobí a taky spacáky. Pocvičíme ještě sokolíka na jedné z cest na Muro dell Asino a přespáváme pod širákem na přilehlém plácku (prý se to nesmí?).

Na vrcholku BaonePohled na Muro dell Asino z kopce Baone

Poslední den ještě chvíli lezeme, dokud jsou skály ve stínu. Pak se jedeme naposled vykoupat na Gardu. Na zpáteční cestě ještě zajíždíme do Dolomit, kudy jsem letos projížděl s bývalým kolegou Vencou na kolech "natěžko". Bohužel počasí zde již nepřálo tak jako na Gardě, tak jsme ani nepokračovali do plánované Cortiny a Lienzu a jeli zpátky zase přes Brenner.

Pláže v Riva del GardaWindsurfing na Lagu. Bohužel jsem si nezasurfoval. Třeba příště.